Regulamin sklepu internetowego rzeczludowa.pl
Informacje o Sklepie
- Sklep internetowy prowadzony pod adresem rzeczludowa.pl i marką Rzecz Ludowa jest własnością: FOLKSTAR sp. z o.o. ul. Stanisławskiego 10, 99-400 Łowicz NIP: 8341893954
- Sklep internetowy rzeczludowa.pl czynny jest 24 godziny na dobę i przez cały ten czas możliwe jest składanie zamówień z wyłączeniem czasu w którym wykonywane są prace techniczne o czym klienci są informowani.
- Kontakt w sprawie zamówień jest możliwy w dniach od poniedziałku do piątku z wyłączeniem świąt ustawowo wolnych od pracy w godzinach 8-16 pod numerem telefonu 884-600-860 (koszt połączenia według cennika Państwa operatora) lub pod adresem e-mail zamowienia@rzeczludowa.pl.
- Sprzedawca informuje, że korzystanie z Usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. Celem uniknięcia ryzyka wystąpienia zagrożeń Klient powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.
Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
- Korzystanie ze Sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych:
- komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu,
- dostęp do poczty elektronicznej,
- przeglądarka internetowa Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej, Firefox w wersji 28.0 lub nowszej, Chrome w wersji 32 lub nowszej, Opera w wersji 12.17 lub nowszej, Safari w wersji 1.1. lub nowszej,
- włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
- Korzystanie ze Sklepu internetowego oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Sklepie.
- Klient zobowiązany jest w szczególności do:
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu Internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu Internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
- Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Wszystkie Towary dostępne w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe, z zastrzeżeniem postanowień sekcji Opisy i zdjęcia produktów poniżej, zgodne z Umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Warunkiem złożenia Zamówienia jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
- W przypadku składania Zamówienia poprzez formularz Zamówienia dostępny na stronie internetowej Sklepu Internetowego, Zamówienie zostaje złożone Sprzedawcy przez Klienta w formie elektronicznej i stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem Zamówienia. Oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże Klienta, jeżeli na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej Sprzedawca prześle potwierdzenie przyjęcia do realizacji Zamówienia, które stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta i z chwilą jej otrzymania przez Klienta zawarta zostaje Umowa sprzedaży.
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
- Postanowienia niniejszego Regulaminu dotyczące Konsumenta stosuje się odpowiednio do kupującego będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla takiego kupującego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie w jakim przepisy Kodeksu cywilnego dotyczące konsumenta stosuje się odpowiednio do takiej osoby fizycznej.
Opisy i zdjęcia produktów
- Wszystkie produkty znajdujące się w sprzedaży sklepu są produktami nowymi. Jeśli wystąpią odstępstwa od tej normy, informacja taka zostanie wyraźnie zaznaczona w opisie.
- W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących produktów przed złożeniem zamówienia prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.
Ceny
- Ceny podane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Wartość ceny nie obejmuje kosztów przesyłki towaru do klienta oraz ewentualnych opłat celnych.
- Cena podana przy produkcie jest ceną wiążącą obie strony w chwili rozpoczęcia realizacji zamówienia na towar.
- Sklep zastrzega sobie prawo do możliwości zmian cen, wprowadzania akcji promocyjnych i wyprzedaży, wprowadzania w nich zmian oraz ich zakończenia bez podawania przyczyny.
- Przedstawiona oferta nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
- W przypadku informowania o obniżeniu ceny towaru lub usługi obok informacji o obniżonej cenie Sprzedawca uwidacznia również informację o najniższej cenie tego towaru lub tej usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki (w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego towaru lub tej usługi do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki – jeśli towar lub usługa są oferowane do sprzedaży krócej).
Zamówienia i dostawa
- Zamówienia realizowane są od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16.
- Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu otrzymania informacji o zaksięgowaniu wpłaty na koncie Sprzedawcy lub wyborze przesyłki płatnej przy odbiorze.
- Produkty są rezerwowane do zamówień przez okres 14 dni. Jeżeli do tego czasu płatność nie zostanie uznana na koncie Sprzedawcy są one odblokowywane na poczet innych zamówień.
- Przelewy przychodzące sprawdzane są jeden raz w ciągu dnia, między godziną 11 a 11.30. Wszelkie uznania na koncie firmy po godzinie 11.30 odbierane są następnego dnia z wyłączeniem świąt ustawowo wolnych od pracy oraz weekendów.
- Czas realizacji zamówienia nie obejmuje czasu dostawy.
- Jeśli złożone zamówienie obejmuje produkty o różnym statusie dostępności, wysyłka zamówionych produktów następuje w chwili skompletowania całości zamówienia.
- W przypadku niedostępności zamówionego produktu, Klient jest informowany o tym fakcie przez pracownika sklepu i podejmuje decyzję o sposobie realizacji pozostałej części złożonego zamówienia (częściowa realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania na produkt brakujący, zamiana brakującego produktu na inny w tej samej cenie lub anulowanie całego zamówienia) bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
- Złożenie zamówienia jest równoznaczne z wyrażeniem zgody Zamawiającego na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych przez Sprzedawcę w celu realizacji zamówienia. Klient ma prawo do wglądu, poprawienia oraz żądania zaprzestania wykorzystania swoich danych osobowych zgodnie z ustawą "O ochronie danych osobowych" z dnia 29 sierpnia 1997 r.
- Przy zamówieniach powyżej kwoty 400 zł przesyłka realizowana jest gratis (dotyczy wyłącznie wysyłki na terenie Polski).
Prowadzenie konta w sklepie
- Konto w sklepie internetowym może założyć osoba posiadająca pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych. W celu utworzenia Konta konieczne jest dokonanie nieodpłatnej rejestracji.
- W celu dokonania rejestracji Konta przez Klienta konieczne jest
- posiadanie aktywnego adresu e-mail
- wypełnienie formularza rejestracji
- potwierdzenie zapoznania się z niniejszym Regulaminem poprzez zaznaczenie odpowiednich pól formularza rejestracji,
- zapoznanie się z treścią Polityki Prywatności,
- przesłanie Sprzedawcy drogą elektroniczną wypełnionego formularza rejestracji.
- Po przesłaniu formularza rejestracji na wskazany przez Klienta adres e-mail potwierdzenie dokonania rejestracji.
- Po zalogowaniu do Konta Klient może dokonywać zmian danych podanych podczas rejestracji w zakładce „Moje dane”.
- Z chwilą ukończenia procesu rejestracji Klient zawiera Umowę o Prowadzenie Konta. Umowa o Prowadzenie Konta zawarta jest na czas nieokreślony.
- Posiadanie konta nie jest warunkiem koniecznym dokonywania zakupów w sklepie.
Płatności
- Klient może wybrać następujący sposób zapłaty:
- PayU – (szybki przelew, blik)
- PayPal
- Płatność za pobraniem (wyłącznie za pośrednictwem DPD)
- Przelew tradycyjny
- Dane do wpłat przez przelew
FOLKSTAR sp. z o.o. Stanisławskiego 10
99-400 Łowicz
Nazwa banku: Santander Bank Polska S.A.
Adres banku: al. Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa
Numer rachunku: 78109025900000000152523139
IBAN: PL 78109025900000000152523139
SWIFT: WBKPPLPP - Przy wpłacie należy podać numer zamówienia oraz własne dane personalne.
- Formę płatności klient wybiera przy zamawianiu towaru
- Płatności od PayU i PayPal są księgowane natychmiast.
- Płatności przelewem tradycyjnym księgują się po wpłynięciu na nasze konto. Trwa to do 24h od wysłania przez przelewu i następuje wyłącznie w dni robocze (w dni wolne lub święta termin może ulec wydłużeniu)
- W razie wystąpienia błędu przy płatności Klient w mailu potwierdzającym zamówienie otrzymuje link do swojego zamówienia, gdzie może ponowić próbę płatności.
- Zamówienia nie opłacone w terminie 14 dni licząc od następnego dnia po dniu złożenia będą anulowane. W przypadku uiszczenia opłaty po tym terminie należy poinformować o tym fakcie mailowo lub telefonicznie.
- W paczkach z zamówieniami zawsze znajduje się paragon oraz dokument o nazwie "Zamówienie od klienta".
Uprawnienie do odstąpienia od Umowy
- Klient będący Konsumentem może odstąpić od Umowy bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Klient może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź skorzystać ze wzoru oświadczenia udostępnianego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu.
- Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru lub w przypadku Umowy o świadczenie Usług od dnia jej zawarcia.
- Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadku:
- Umowy o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
- Umowy, w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia są produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
- Umowy, w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza Towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od Umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Towarów;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem Umowy o prenumeratę;
- Umowy zawartej w drodze aukcji publicznej;
- Umowy o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których Konsument wyraźnie zażądał od Sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta.
- Umowy o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
- Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych, niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta.
- Pozostałe wyjątki od prawa do odstąpienia od Umowy zostały wskazane w art. 38 ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta.
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Towaru. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony Towar należy zwrócić na adres Sprzedawcy. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Towaru. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony Towar należy zwrócić na adres Sprzedawcy.
- Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar od Klienta.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Klient ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się ponieść ten koszt.
Reklamacje dotyczące Towarów
- Sprzedawca zobowiązuje się wykonać świadczenie zgodnie z Umową.
- Sprzedawca odpowiada z tytułu niezgodności Towaru z umową na zasadach określonych w Ustawie o prawach konsumenta wobec Klienta będącego Konsumentem oraz Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Rękojmia wobec Przedsiębiorców jest wyłączona.
- Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres FOLKSTAR sp. z o.o. ul. Stanisławskiego 10 99-400 Łowicz, nr telefonu: 884-600-860 (koszt połączenia według cennika Państwa operatora) lub pod adresem e-mail zamowienia@rzeczludowa.pl.
- Celem rozpatrzenia reklamacji Klient powinien przesłać lub dostarczyć reklamowany Towar, jeżeli jest to możliwe dołączając do niego dowód zakupu. Towar należy dostarczyć lub przesłać na adres wskazany w pkt. 3.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania i przekazać informację zwrotną na trwałym nośniku.
- W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.
Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- Klient może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje w związku z funkcjonowaniem Sklepu i korzystaniem z Usług. Reklamacje można zgłaszać pisemnie na adres: FOLKSTAR sp. z o.o. ul. Stanisławskiego 10 99-400 Łowicz, nr telefonu: 884-600-860 (koszt połączenia według cennika Państwa operatora) lub pod adresem e-mail zamowienia@rzeczludowa.pl.
- W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj opis zaistniałego problemu.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.
- Przepisy sekcji dotyczącej reklamacji towarów powyżej stosuje się odpowiednio.
Dane osobowe i polityka prywatności
- W związku z wejściem w życie od dnia 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych "RODO") informujemy, że:
- Administratorem danych osobowych Klienta, zbieranych za pośrednictwem Sklepu jest FOLKSTAR sp. z o.o.. Dane kontaktowe: tel. 792 877 960, e-mail biuro@folkstar.pl
- Sprzedawca przetwarza dane osobowe:
- w celu zawarcia umowy sprzedaży na podstawie zainteresowania naszą ofertą (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. B RODO);
- w celu wykonania i na podstawie zawartej przez ze Sprzedawcą umowy (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. B RODO);
- w celu realizacji prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. C RODO);
- w celu realizacji uprawnień z tytułu rękojmi bądź gwarancji wynikających z ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. C RODO);
- w celach dowodowych (archiwalnych) dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. F RODO);
- w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. F RODO);
- w celu badania satysfakcji klientów i określenia jakości naszej obsługi, co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. F RODO);
- w celu przesyłania naszych ofert marketingowych (newsletter), informacji dotyczących promocji, nowości w naszym sklepie (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. A RODO).
- w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w zakresie prawidłowego rozliczenia podatkowego transakcji (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. C RODO).
- Dane osobowe przechowywane będą przez okres trwania umowy, a po jej zakończeniu przez czas wynikający z obowiązujących przepisów prawa lub do czasu przedawnienia roszczeń. Dane osobowe przechowywane w celu wysyłki informacji handlowych drogą elektroniczną przetwarzane będą do czasu cofnięcia udzielonej zgody.
- Dane osobowe będą udostępniane następującym kategoriom podmiotów:
- naszym podwykonawcom, czyli podmiotom, z których korzystamy przy ich przetwarzaniu: firma księgowa, firmy kurierskie, kancelaria prawna, usługi informatyczne.
- innym niezależnym odbiorcom: bankom i leasingodawcom, których działalność umożliwia zakup towarów w naszym sklepie internetowym w systemie ratalnym, bądź wzięcie przedmiotu zakupu w leasing.
- Każdej osobie, której dane są przetwarzane, w zakresie wynikającym z przepisów prawa, przysługuje prawo dostępu do swoich danych oraz ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo przeniesienia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
- W przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych, czyli otrzymywania drogą elektroniczną Newsletteru lub SMS, każdej osobie, której dane są przetwarzane, przysługuje prawo odwołania zgody w każdym czasie, poprzez wysłanie wiadomość e-mail na adres biuro@folkstar.pl Odwołanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- W przypadku wątpliwości związanych z przetwarzaniem danych osobowych każda osoba może zwrócić się do Administratora z prośbą o udzielenie informacji. Niezależnie od powyższego, każdemu przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Sprzedawca zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych "RODO")
- Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez sklep zostały opisane w Polityce prywatności.
Postanowienia końcowe
- Pod adresem: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy Konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (tzw. platforma ODR). Za jej pośrednictwem można złożyć skargę dotyczącą towarów lub usług zakupionych przez Internet, zarówno w kraju, jak i za granicą. Odbywa się to poprzez wypełnienie elektronicznego formularza i znalezienie właściwego podmiotu, który zajmie się rozwiązaniem sporu. Wszystkie podane na platformie instytucje zostały poddane weryfikacji, gwarantującej spełnianie przez nich odpowiednich przepisów i ich zarejestrowanie przez organy krajowe (w Polsce jest to UOKiK). Strona dostępna jest we wszystkich językach Unii, umożliwia też dołączanie odpowiednich dokumentów i ich tłumaczenie. Jednocześnie jako pierwszy punkt kontaktu Klient może się skontaktować ze Sklepem.
- Sklep informuje, że o ile taki obowiązek nie wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, Sklep nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów oraz nie zobowiązują się do korzystania z platformy ODR, o której mowa w ust. 4 powyżej.
- Sklep jest uprawniony do dokonania jednostronnej zmiany Regulaminu w każdym momencie, w przypadku wystąpienia w szczególności któregokolwiek z następujących ważnych powodów:
- zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub ich wykładni stosowanej przez uprawnione organy, mająca bezpośredni wpływ na treść Regulaminu i skutkująca koniecznością jego dostosowania do takiej zmiany przepisów lub ich wykładni;
- wydanie orzeczenia, decyzji lub innego podobnego aktu przez sąd lub uprawniony organ władzy publicznej, mającego bezpośredni wpływ na treść Regulaminu i skutkującego koniecznością jego zmiany w celu dostosowania do takiego orzeczenia, decyzji lub innego podobnego aktu;
- zapobieganie naruszeniom Regulaminu lub przeciwdziałanie nadużyciom;
- usunięcie niejasności lub wątpliwości interpretacyjnych dotyczących treści Regulaminu;
- zmiana w zakresie procedury składania zamówień, zasad zawierania umowy sprzedaży lub warunków jej realizacji;
- zmiana rodzaju, zakresu lub sposobu świadczenia usług
- zmiana funkcjonalności lub zasad funkcjonowania sklepu;
- zmiany w zakresie nazw, adresów lub danych firmowych wskazanych w treści Regulaminu;
- O zmianie Regulaminu sklep powiadomi Klientów, udostępniając zmieniony Regulamin oraz podając termin wejścia zmiany Regulaminu w życie, nie krótszy niż 14 (czternaście) dni od daty jego publikacji.
- Jeżeli obowiązujący przepis prawa, orzeczenie lub inny podobny akt uprawnionego organu władzy publicznej będzie wymagał od sklepu wprowadzenia zmiany Regulaminu w krótszym terminie, niż wskazany w ust. 2. powyżej, powiadomienie o zmianie Regulaminu będzie wskazywać taki krótszy termin wraz ze wskazaniem przyczyny.
- Zmiany Regulaminu pozostają bez wpływu na umowy zawarte zgodnie z Regulaminem przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu.